Vårregn

Ja. Konstigt. Det är mars månad och våren är här. Iallafall i södra sverige. Här blommar blommor, knoppar på syrenbuskarna har kommit, solen värmer och morsan hänger tvätt ute.
Men det är egentligen inte alls solen jag tycker allra mest om. Än har det inte kommit, men det gör väll det. Vårregnet. Det mjuka regnet, som inte alls är hårt och kallt. Utan regn, ingen grön natur. utan regn, ingen härligt varm sommar. Oja, vem längtar inte efter den?
Men om vi nu ska snacka realety, vad som faktikst händer så är det knas. Okej, ja vet, palla snacka global uppvärmning o fan o hans moster, men idag angriper Ronja Lundin USA. Det där med begränsade utsläpp funkar  säkert, men om inte världens ledande land vill gå med på det, hur kommer då det här sluta?De är ju en del av anledningen, tillåt mej säga EN STOR del av anledningen till att allt händer o sker som det gör. Vår i februari liksom? No way! men tydligen blir det så. Tillslut har vi inte vinter längre. Ingen snö. hohojaja.
Det är nästan skrämande. Som världens stora bov som de goda måste besegra. USA. well, dom har ju säkert gjort bra grejer, men det här med att värna om jorden o bla bla bla, det suger dom rejält på.
Och grejjen är den... att detta inte ens intresserar mej särskillt mycket. Jag borde kanske engagera mej i klimat o miljö frågan, men tyvärr krävs det intresse för det. Och nej. det är inte direkt så att ja skiter blanka fan i va som händer, men om jag skulle vara den ända som bryr mig, så skulle det ändå inte göra någon skillnad. Då finns det någon hurtig liten optimist som säger; Jomen du kan ju påverka andra!
Mitt svar; Gå i ide idiotjävel. Världen idag funkar inte så. engagera ungdommarna? Bullshit! Ingen bryr sig! inte en enda ungdom bryr sig. Kanske de som är mer inteligenta, men inte majoriteten. Så ärre, och oavsett vad du har o komma med så äre fel om det inte är som min åsikt. inte för att jag anser att min är rätt, utan för att svaret är så mycket större än så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0