Gud

Om detta nu ska bli mitt första inlägg, så ska jag också disskutera med mej själv om det som ja funderar på mest. Gud.
Som en av mina funderingar; Om gud skapade mannen och kvinnan, varför är vi homosexuella? Homosexuella får inte gifta sig. varför? joo, för att man gör det med gud som vittne. och han skapade mannen ock kvinnan. inget annat. Och då undrar jag, ( fortfarande, för ingen kan ge mej ett vettigt svar) är vi homosexuella då syndare, eller är det ett djävulens verk?
Och en annan sak. Gud skapade jorden, oss, på 6 dagar. ( Slappt!) och gjorde oss alldeles för smarta för vårt eget bästa. För det här med att vi förstör ozonlagret, klimatförändringar o allt... det beror ju på oss. Njuter han av att se sitt mästerverk gå under? var det tanken från början? är det meningen att vi är ett av hans "tidsfördriv"? ett slags test? Ja menar inte att konfrontera gud, eller joo, det gör jag faktikst. Är jag troende så är jag en kritisk sådan. Jag ser inte med någon större respekt på honom. Finns han, varför utsätter han då männskligheten för detta?
Det är ju bara en liten fundering jag har. Nåt du vill säga till om? kommentera gärna.


Kommentarer
Postat av: Tigerns<3

Jag tror egentligen inte på något.Som sagt , hur skulle han ha hunnit skapa allt på så få dagar?
Och varför låta allting gå under? Så han skapa ett nytt? :o
P.s Det enda jag tror på är dig och kärleken

2007-12-26 @ 20:54:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0